3.Міфи про систему Монтессорі

М. Монтессорі

Міф № 1
Дитина в саду / школі Монтессорі знаходиться в тепличних умовах, а потім виходить в жорстокий світ і не знає, що їй робити. Якщо дитина зростає в підходящих їй умовах, то впевнено формує свою особистість, і будь-які дані їй умови сприйме такими, які вони є.

Міф №2

Це ж для розумово відсталих дітей . Цей міф пов'язаний з практичною діяльністю Монтессорі. Вона - одна з перших жінок в Італії, яка отримала медичну освіту. До цього у неї вже була педагогічна. Після закінчення університету Марія Монтессорі стала працювати з розумово відсталими дітьми, і побачила, що вони отримують лише медичну підтримку. Вона відзначала в цих дітях педагогічну занедбаність, і стала пропонувати їм різну діяльність, де вони мали можливість концентруватися і вона помітила, що через стан захопленості вони відновлювалися. Звідси почав народжуватися предметно-середовий принцип її методу. Вона продовжила працювати в ортофренічній школі з дітьми-ідіотами, як їх тоді називали. Перші експерименти і спостереження вона проводила з ними. Яке ж було її здивування, коли діти при вступі до гімназії показали результати кращі, ніж здорові. Ці результати справили фурор в освітньому просторі. Вона всерйоз задалася питанням - що треба робити зі здоровими дітьми, щоб вони були в підсумку гірше, ніж ті, з якими вона почала працювати. Завдяки тому, що цей метод допомагає дітям ненасильно розвиватися, він підходить усім. І, в тому числі, дітям з особливостями. Основний принцип її методу - створення середовища за потребами. Тому хоча й починався метод з розумово відсталих дітей, він, безумовно, підходить і для здорових. "Коли людина робить те, що їй подобається, вона зливається зі своїм внутрішнім" я "і відчуває щастя", - говорила Монтессорі. В Монтессорі-садку діти постійно перебувають у такому стані - в стані щастя.

Міф №3

Дитина не отримує конкретних знань Вона отримує конкретні знання, але іншим способом. Не коли вони всі сидять на занятті, і їм нудно розповідають - що це, а через індивідуальні уроки, через яскраву презентацію того чи іншого матеріалу педагогом.

Міф №.4

Це не для дітей математичного складу розуму А іноді кажуть навпаки - в Монтессорі дають занадто точні знання, і немає ніякої творчості, така думка теж є. Насправді невірно ні те, ні інше. За допомогою системи Монтессорі з'являється можливість реалізувати те, що закладено в дитині, реалізувати те, що у неї є. І завдання педагога не нав'язати їй хімію, фізику чи мистецтво і музику. Завдання - бути в постійному спостереженні та допомогти дитині в розкритті її потенціалу, в розкритті її душі. Тобто головний принцип системи Марії Монтессорі є : «свобода», свобода думаючої , освіченої людини, яка вміє відповідати за себе і свої вчинки, людини, поважаючої право інших людей на таку ж ступінь свободи.

Біографія Марії Монтессорі (1870-1952) Педагогіка Марії Монтессорі Міфи про систему Монтессорі Головні заповіді Марії Монтессорі Вплив педагогічної системи Монтессорі Xарактеристика творів
↑↑↑

Головна

©2014 Oleksandr Venedchuk