Педагогіка Марії Монтессорі

Біографія Марії Монтессорі (1870-1952) Педагогіка Марії Монтессорі Міфи про систему Монтессорі Головні заповіді Марії Монтессорі Вплив педагогічної системи Монтессорі Xарактеристика творів

«Любов людини до людини - почуття набагато більш ніжне і притому настільки просте, що не складає привілеї якогось особливо підготовленого в духовному відношенні класу, а доступно будь-якій людині. Вчителю необхідно перейнятися цим «духом вченого» і стати спостерігачем.

М. Монтессорі

М. Монтессорі

Історія педагогіки зберегла сотні імен, але по пальцях однієї руки можна перерахувати реальні школи, що збереглися після смерті авторів. Марія Монтессорі стоїть в цьому почесному ряду. Сталося це не тільки тому, що багато її відкриттів знайшли наукове підтвердження, але й тому, що Марія знайшла ключ до втілення своїх ідей в повсякденній педагогічній практиці.

Сутність педагогічної теорії М. Монтессорі характеризують три провідних положення:

  • виховання повинно бути вільним;
  • виховання повинно бути індивідуальним;
  • виховання повинно спиратися на дані спостережень за дитиною.

  • Забезпечення цих чинників - головне завдання виховання. Спираючись на дані фізіології, антропометричні характеристики дітей від 3 до 7 років, педагог знаходить засоби, щоб забезпечити і полегшити дитині «її складну внутрішню роботу психічного пристосування, духовного зростання».

    Центральним моментом в ідеях Монтессорі є максимально можлива індивідуалізація навчально-виховної діяльності, використання чітко продуманої і вміло інструментованої програми розвитку кожної дитини. Як складові педагогічного процесу М. Монтессорі виділила необхідність антропометричних вимірів, організації навколишнього середовища, класних меблів, виховання самостійності, скасування змагань між дітьми, відсутність нагород і покарань, правильне харчування дитини, гімнастика, виховання почуттів, розвиток сили. Величезну увагу привертають дидактичні матеріали Монтессорі і робота з ними.

    Ігри, заняття, вправи з дидактичними матеріалами дозволяють розвивати зорово-розрізняльне сприйняття розмірів, форм, кольорів, розпізнавання звуків, визначення простору і часу, сприяють математичного розвитку і розвитку мовлення. М. Монтессорі пред'являла високі вимоги до особистості і професійного вміння педагога. Педагог у школі Монтессорі впливає на дитину не прямо, а через дидактичні матеріали, опосередковано, але чітко уявляє програму розвитку кожної дитини. Глибокий гуманізм виховної та освітньої системи М. Монтессорі обумовлений необхідністю навчання, виховання та розвитку дитини, здатної успішно діяти в суспільстві, бути гідним і самобутнім громадянином

    ↑↑↑

    Педагогика Монтессори на WIKI

    ©2014 Oleksandr Venedchuk