6. Коротка характеристика творів, наукових праць Монтессорі

М. Монтессорі

Одна із значних робіт Марії Монтессорі називається «Діти - інші». Уже в назві книги видно її принциповий погляд на картину життя дитини. Дитина інший! Що означає, що його психіка, всі його істота влаштовано інакше, ніж у нас, дорослих. Якщо ми, дорослі, набуваємо знань за допомогою аналізу і синтезу, що відбувається, то дитина просто вбирає життя цілком. Ми говоримо: він запам'ятав назву квітки. Але у маленької дитини немає пам'яті, спочатку йому треба її побудувати. Дитина переживає час інакше, ніж дорослі. Природний ритм його життя набагато повільніше. Він живе тим, що відбувається з ним в конкретний момент, в той час як дорослі постійно планують своє життя, виділяючи самі термінові і необхідні справи. Маленькі діти навчаються, перш за все, через власні дії. Дорослі можуть дізнаватися мир, читаючи, спостерігаючи, сприймаючи інформацію на слух. Але кожен дорослий відчуває різницю між розповіддю про подію та безпосередньою участю в ньому. Малюки пізнають світ саме через призму власних почуттів, прожитих в дії. Дитина постійно наслідує дорослим, які йому близькі, але при цьому бажання бути незалежним - одне з найсильніших почуттів дитинства. На відміну від дорослого інтерес і почуття справжнього задоволення викликає у дитини не результат, а саме процес самостійного виконання цілеспрямованих дій. «Будинок дитини»

М. Монтессорі

Перша частина присвячена обгрунтуванню соціального та психолого-педагогічного аспектів створеної нею системи саморозвитку дитини в спеціально підготовленої розвиваючої середовищі. Друга частина описує науково-педагогічний метод, який вона використовувала в роботі з дітьми "Будинку дитини", відкритого в 1907 році в одному з бідних кварталів Рима. «Мій метод» Книга була написана майже 100 років тому, але ідеї вільного саморозвитку дітей у спеціально облаштованому просторі актуальні й сьогодні. У першій частині книги М. Монтессорі викладає основні принципи своєї педагогічної системи, філософські, психологічні та педагогічні її заснування. У другій частині описуються методи роботи з дітьми 6-10-річного віку, прийоми роботи педагога при навчанні дітей граматиці, математиці і основам інших наук. «Допоможи мені зробити це самому» Чудовий італійський педагог-гуманіст Марія Монтессорі здобула світову популярність своїм унікальним і дієвим методом навчання і виховання дітей-дошкільнят. Головне в цьому методі - надання дитині повної свободи самовираження і дій. У книзі представлені статті М.Монтессори, а також роботи сучасних педагогів - її учнів і послідовників, де даються конкретні поради та рекомендації для занять з малюком. «Самовиховання і самонавчання в початковій школі» . Як розвивається мислення і воля дитини? Як формується його уява з дорослішанням? Що потрібно, щоб організувати початкову школу? Про це розмірковує М.Монтессори в своїй книзі. Дивна властивість італійського педагога: вона знову і знову розбиває наші, дорослі, шаблони в поглядах на душу дитини, на його розвиток. І це не залежить від того, скільки книг Монтессорі ми прочитали. Завжди знаходиться щось несподіване, свіже, що вражає своєю щирістю і правотою, - як заклик з такого близького, такого улюбленого, але до цих пір не знайомого нам світу, світу дитинства.

↑↑↑

Головна

Педагогика Монтессори на WIKI

©2014 Oleksandr Venedchuk